Toen Harry als afgestudeerde Technisch Bedrijfskundige als
consultant begon, realiseerde hij zich meteen: ik kan deze bedrijven
onvoldoende ondersteunen, zonder zelf als operationeel manager te hebben
gewerkt. Toen er bij SCANIA een positie vacant kwam als management trainee,
aarzelde hij dan ook geen moment. Hij viel met z’n neus in de boter: SCANIA had
zojuist het officiële startsein gegeven voor de Lean transitie, of zoals dat in
2000 genoemd werd: SPS.
Tien jaar lang beleefde hij hoogte- en dieptepunten binnen
Productie, logistiek, R&D en engineering. Altijd met een saus van Lean, of
het nu op de productievloer of in de kantoren van ondersteunende diensten was.
Na verschillende managementposities, ging de reis naar Zweden, waar hij twee
jaar op het centrale Lean office werkte en ingezet werd op fabrieken en
bedrijfsonderdelen binnen Europa. Met als focus: help het leiderschapsteam op
hun Lean reis.
De volgende halte werd Auping, waar een transitie gepland
stond van een traditioneel ingericht (voorraad gestuurde) operationeel proces.
De centralisatieslag van 3 fabrieken naar 1 centrale productie faciliteit was
een combinatie van een fysieke en mentale transitie. Daar ligt ook zijn kracht:
het trekken van de verandering met oog voor de menselijke kant, want: iedereen
doet mee!
De kracht van Harry zit dan ook in de ervaring: hij heeft
zelf op de stoel van de manager gezeten en weet wat er bij komt kijken om in
een lopende organisatie een serieuze transitie te doen. Hij helpt managers om
heldere doelen te stellen, te laten landen in de organisatie, de transitie in
gang te krijgen en ook te genieten van de reis. Vanuit zijn persoonlijke
overtuiging: De enige constante is verandering!
Adres:
LeanENT